marți, 21 martie 2017

Despre experienta mea foto cu Asus Zenfone 3

asus, zenfone, 3, review, camera, foto, mobile, smartphone, 2017, fotografii
Fiind pasionat de fotografie, folosind deja DSLR-uri de mai bine de 7 ani, am descoperit, cam pe la începutul anului trecut, o nouă provocare: fotografia cu telefonul mobil. Sincer, am plecat sceptic în această expediție, gândindu-mă că nu voi putea să fotografiez cum îmi place mie folosind doar camera foto a unui smartphone. Dar, spre surprinderea mea, am reușit să fac cadre care au fost destul de apreciate pe rețelele de socializare în care activez, ceea ce m-a împins și mai mult în a investi timp în această direcție (găsiți fotografii pe conturile mele de Instagram și Facebook).

Am fotografiat un an cu un Huawei Nexus 6P, de care am fost extrem de mulțumit, iar de câteva săptămâni mi-am cumpărat un smartphone ASUS Zenfone 3, tipul ZE520KL, de 32 GB, și acum vreau să vă povestesc un pic despre el, în special din punct de vedere al camerei foto, pentru că asta mă interesează pe mine cel mai mult la un smartphone, să ofere fotografii de o calitate cât mai bună.

Voi începe cu o poză de duminica trecută, de care sunt extrem de încântat, făcută în Parcul Herăstrău. Poza este editată în aplicația Adobe Photoshop Lightroom for Mobile, despre care o să vă spun câteva cuvinte la sfârșitul articolului.


La cum folosesc eu telefonul, bateria mă ține o zi jumătate. Când sunt la serviciu nu prea las wifi-ul deschis, însă ascult muzică pe drumul până/de la serviciu având net pe date, aproximativ o oră jumătate. De asemenea, bateria de 2650 mAh face față cu brio și unei zile întregi de activitate intensă, lucru pe care l-am testat folosind telefonul în weekend, când fac mai multe apeluri și ascult muzică în căști (apropo de căști, cele din cutie nu sunt cele mai strălucite, din păcate) sau mă joc.

Ecranul de 5.2 inch, Super IPS+ capacitive touchscreen cu 16 milioane de culori, de rezoluție 1080x1920px și protejat de Corning Gorilla Glass 3, este foarte luminos și are culori plăcute. Sunt foarte încântat de felul cum se văd pozele. În fine, mai multe specificații despre smartphone găsiți aici. Vreau să trecem direct la partea care mă interesează cel mai mult: camera foto.

Asus Zenfone 3 ZE520KL este dotat cu o cameră foto de 16 megapixeli, diafragma f/2.0 (care permite separarea subiectului de fundal), autofocus cu detecție laser/phase, sistem de stabilizare OIS pe 4 axe și un flash destul de puternic. Zenfone 3 oferă calitate video foarte bună la rezoluțiile 2160p @ 30fps și 1080p @ 30fps. Camera din față are 8 megapixeli, f/2.0 și filmează Full HD. Pentru video recomand dezactivarea stabilizării de imagine. Mai mult încurcă, după părerea mea.



Fotografiez cu smartphone-ul de obicei outdoor, în plimările mele lungi pe străzile Bucureștiului. La pas am descoperit o mulțime de locuri frumoase în oraș și încerc să vi le arăt și vouă pe contul meu de Facebook. Îmi este mult mai ușor să merg distanțe mai lungi dacă nu car cu mine DSLR-ul, de aceea am nevoie de un smartphone care oferă fotografii de calitate, iar de Asus Zenfone 3 sunt destul de mulțumit, având în vedere și prețul foarte bun (pe al meu am dat 1350 lei la eMAG).

Testul care contează pentru mine cel mai mult la camera foto a unui smartphone este cum fotografiază în lumină slabă, test la care Zenfone 3 s-a comportat decent. S-ar fi putut mai bine pe partea de măsurare a expunerii pe focus, dar folosesc exposure compensation pentru a obține rezultatele dorite. Mai jos câteva cadre.




După cum scriam mai sus, folosesc Adobe Photoshop Lightroom ca aplicație pentru editarea fotografiilor făcute cu smartphone-ul. Am auzit multă lume care folosește Snapseed, o aplicație care și mie îmi place foarte mult, dar Lightroom mă satisface mai ales din punct de vedere al calității excelente a exportului după editare, deoarece, cred eu, folosește același algoritm de prelucrare a imaginii ca și programul software echivalent, cel de pe laptop.

Cele mai uzuale modificări pe care le fac unei fotografii sunt legate de contrast, temperatura culorilor, highlights, shadows și saturation. Experimentând tot felul de combinații, în funcție și de inspirație, ajung la rezultatul dorit destul de repede. Lightroom are o mulțime de posibilități de editare, așa că feel free to explore.


Ca și încheiere, recomand Asus Zenfone 3 pentru cei care vor să aibă un smartphone rapid, performant, la un preț bun pentru ceea ce oferă. Voi continua să postez fotografii pe Facebook, așa că mă găsiți aici.