marți, 19 aprilie 2016

5 ani de AVINCIS - unul dintre cele mai bune vinuri pe care le-am baut vreodata

Avincis a implinit 5 ani - Ranevents - Silviu Pal Blog
Când eram mic, îmi petreceam vacanțele de vară la tară, undeva în Neamț. Spre sfârșitul verii, începeau strugurii să se coacă și mereu prindeam să mănânc din ei, dar niciodată nu am ajuns să particip la făcutul vinului, pentru că începeam școala și trebuia să mă întorc acasă. În fiecare an, iarna, veneau bunicii la noi cu o sticlă de must și alte bunătăți. Toți știau că un pahar de must îmi este rezervat (aveam 8-9 ani pe vremea aceea). Deci pot spune că am pasiune pentru vin de mic.

Însă nu mă pricep. Știu doar care-i sec, care-i demi-dulce, că scrie pe sticlă. Știu că Grasa de Cotnari este bun că îl comanda tot timpul tata când ieșeam în oraș cu familia. Însă știu care este vin bun și care nu, după gust. Vinurile de la AVINCIS sunt vinuri bune. Nu de alta, dar am băut câte un pahar din fiecare soi. Cu ce ocazie? Tocmai ce au împlinit 5 ANI!

Luni, 18 Aprilie, la The London Street Atelier, a avut loc evenimentul de aniversare a 5 ani de AVINCIS, un proiect născut din pasiune pentru vin, în regiunea Drăgăşani, condus de soții Valeriu și Cristiana Stoica. Povestea a început în 2007, când cei doi soți au revenit în leagănul familiei, la Drăgășani. Emoțiile de a revedea locul copilăriei, frumusețea zonei, precum și calitatea vinurilor degustate în împrejurimi, le-au produs o adevărată revelație. Astfel a luat naștere ideea de a restaura conacul familial și de a reda farmecul de mai demult viei rămase în paragină.

Această idee a fost dusă înainte, cu dedicare și perseverență, până la nivelul în care vinurile Avincis au ajuns să participe la concursuri internaționale și să ia medalii.

5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog
O masă așa cum îmi place mie. Vinurile Avincis au un gust superb!
5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog
Negru de Drăgășani, o piesă de rezistență a Avincis

Pe lângă vin, am avut parte și de gustări pregătite de Chef Rachel Sargent absolut delicioase. Înainte să ne înfruptăm din bucate, Chef Rachel a ținut un mic speech legat de ceea ce a pregătit pentru această seară aniversară, pentru fiecare fel de mâncare specificând și ce tip de vin se potrivește.

5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog
Un pic de caracatiță.

5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog
Și niște somon.

5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog
Chef Rachel Sargent în acțiune.
A fost o seară foarte liniștită, de care aveam nevoie. Vinul Avincis și gustările pregatite de Chef Rachel s-au potrivit de minune cu o seară caldă de primăvară.

Mulțumesc Ranevents pentru invitație! <3

Și, așa cum v-am obișnuit, nelipsitele selfie-uri de la eveniment:

5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog - Diana Duca
Cu Gingersweet (Diana Duca)

5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog - Diana Duca, Ionut Bunescu
Nu, nu este înghețată. (Diana Duca, Ionuț Bunescu)

5 Ani de Avincis - Ranevents - Silviu Pal Blog - Tily Niculae, Bogdan Daradan
#Selfie cu DSLR-ul :P (Tily Niculae, Bogdan Daradan)