duminică, 13 martie 2016

Cum sa iti organizezi banii inteligent

Cum sa iti organizezi banii inteligent - Silviu Pal Blog - Lorand Soares Szasz
Lorand Soares Szasz este unul din oamenii care mă inspiră și mă motivează în viața de zi cu zi. L-am cunoscut acum 3 ani, la unul din evenimentele lui Paul Ardeleanu, un prieten drag, care este Managing Partner al Speakers Club (Paul te învață să vorbești în public. Este un tip genial!). De atunci, pe Lorand l-am urmărit pe facebook.

Într-o zi am primit pe mail un newsletter de la Lorand în care scria despre "Fabrica de bani", o compilație de 4 dvd-uri conținând cărți audio cu tema "cum să îți convertești în bani propria personalitate".
Ei bine, am comandat pachetul imediat și mi-a venit prin curier a doua zi. Cele patru discuri care fac parte din compilație sunt:
  1. Lorand Soares Szasz - Adevărul despre bani
  2. Marius Simion - Cum să îți programezi succesul financiar
  3. Pera Novacovici - Cum să îți faci bani cu vocația ta
  4. Daniel Zărnescu - Cum să obții tot ce își pui în minte.
Un material extraordinar! A meritat fiecare bănuț. Unul din lucrurile care mi-au rămas în minte și pe care îl pun în practică în viața mea este o strategie oferită de Lorand, pe care o voi detalia pe scurt în câteva rânduri. Strategia presupune să îți împarți banii astfel încât să ai bani tot timpul pentru lucrurile pe care ți le dorești. Vei înțelege imediat despre ce vorbesc. Strategia se numește "Pușculițele financiare". 

Cum funcționează?

Lorand spune așa: "Salariul tău și banii pe care îi câștigi trebuie să îi împarți în 6 pușculițe". Interesant, nu? Îți spun imediat care sunt cele 6 pușculițe. Eu am căutat în casă 6 cutiuțe pe care le-am transformat în pușculițe (cutia de la router, o cutie de la un hard extern, cutia de la un obiectiv și alte 3). Pe fiecare cutie am lipit un bilețel cu ce reprezintă cutia respectivă. Așadar, iată cele 6 pușculițe:

  1. Pușculița de Libertate Financiară (LF) - 10% - banii din această pușculiță nu îi cheltui niciodată, indiferent de circumstanțe. De aici scoți bani doar atunci când îi poți investi pentru a genera venit pasiv. 
  2. Pușculița de Economii pe Termen Lung (ETL) - 10% - concedii, educația copiilor, datorii dacă ai, casă și mașină, adică lucruri mai mari pe care vrei să le ai în viitor. Din această pușculiță poți lua bani și pentru cheltuielile neprevăzute. 
  3. Pușculița de Educație (EDU) - 10% - banii din această pușculiță sunt destinați educației tale, dezvoltării tale personale: training-uri, dvd-uri, cărți. Este esențial să investești în tine. Nu este necesar să îi cheltui în fiecare lună. Dacă vrei, îi poți strânge pentru un curs sau training mai scump. 
  4. Pușculița de Necesități (NEC) - 55% - de aici plătești mâncarea, facturile, telefonul, internetul, frizer/coafor și altele. Dacă nu ai nevoie de 55% pentru Necesități, pentru că banii câștigați lunar sunt suficienți pentru a folosi doar 30% pentru nevoi, atunci pune restul banilor în LF.
  5. Pușculița de Joacă (JOC) - 5% - cinema, masaj, piscina, activități care te distrează. 2 Reguli din partea lui Lorand: nu ai voie să-ți fie milă când cheltuiești acești bani și trebuie să îi spargi în fiecare lună (bineînțeles, dacă nu strângi pentru ceva mai scump). Este important să te simți recompensat pentru munca pe care o faci.
  6. Pușculița de Donații (DON) - 10%  - este bine să donezi 10% din venitul tău pentru diferite cauze caritabile.
Primul lucru pe care îl faci atunci când primești salariul este sa împarți banii în cele 6 pușculițe. Nu cheltui absolut nici un leu înainte de a îi împărți. Poți descoperi pe larg strategia cu pușculițele în colecția "Fabrica de bani".

Important în această strategie este să reușești să îți organizezi banii, indiferent de sumă. 

Pentru mine, strategia oferită de Lorand mi-a îmbunătățit foarte mult viața și mi-a clarificat gândurile legate de ce pot face cu banii mei.

"Fabrica de bani" este un material foarte bun pentru oricine își dorește să învețe cum să își organizeze banii, ce atitudine trebuie să avem față de bani și cum să fim fericiți și să avem și bani. Materialul cuprinde, pe lângă strategia"Pușculițele financiare", foarte multe strategii și sfaturi legate de cum să ai o viață extraordinară din punct de vedere financiar. Compilația "Fabrica de bani" poate fi achiziționată de pe site-ul oficial.

Tu cum îți organizezi banii? Lasă-mi un comentariu cu cea mai bună strategie pe care ai pus-o în aplicare. 

Pe curând.