duminică, 18 septembrie 2016

"Sully" - filmul despre miracolul de pe râul Hudson

Sully, miracolul de pe Hudson, silviu pal blog, freeman entertainment, cinema city
Niciodată nu mi-a fost frică să zbor cu avionul. De fapt, mereu mi-am dorit să zbor. Îmi amintesc prima experiență cu avionul a fost undeva în 2012, când am plecat în Turcia într-un proiect despre fotografie. Am zburat cu Turkish Airlines. Senzația la decolare a fost bestială, iar Pământul văzut de sus m-a fascinat. În perioada aceea am avut 4 zboruri și le-am savurat din plin. De atunci am avut zboruri în Viena, Barcelona, Atena, Mallorca, Mykonos și sunt sigur că nu mă voi opri aici. Din fericire, niciodată nu am avut parte de incidente, doar mici turbulențe care au dezechilibrat avionul, dar nimic ieșit din comun, totul a fost perfect.

Recent am aflat despre filmul "Sully - Miracolul de pe Hudson", bazat pe o poveste adevărată legată de aterizarea unui avion pe râul Hudson din New York. Da, exact așa. Pe 15 Ianuarie 2009, avionul Airbus A320 cu numărul de zbor Cactus 1539, după decolarea de pe aeroportul La Guardia din New York, la altitudinea de 900 m a fost izbit violent de câteva stoluri de păsări. Din păcate, avionul a pierdut ambele motoare și a fost nevoit să se întoarcă de unde a plecat. Neavând suficient timp la dispoziție, pilotul avionului, Chesley Sullenberger (Sully), având 30 de ani de experiență și mii de ore de zbor, a decis să aterizeze avionul pe râul Hudson. La bordul zborului 1539 au fost 155 de oameni. Toți au supraviețuit. Un adevărat miracol.


Regizat de Clint Eastwood și avându-l pe Tom Hanks în rolul căpitanului Sully, povestea zborului 1539 este cu adevărat fără precedent. În toată istoria aviației nu a existat o aterizare a unui avion pe apă fără victime. Felul cum este prezentată această experiență în film, atmosfera creată de tema muzicală și suspansul menținut până la final transpune privitorul în mijlocul acțiunii. Am văzut filmul în IMAX 2D și de foarte multe ori parcă făceam parte din film, simțeam ce simt acei oameni din avion, astfel că am stat cu sufletul la gură pe tot parcursul acțiunii, chiar dacă știam deja că avionul va ateriza cu succes în apă, că toată lumea va fi salvată și că pilotul Chesley Sullenberger va deveni un erou.

Este posibil să ți se facă frică să mai zbori cu avionul, dar trebuie să știi că piloții sunt foarte bine instruiți și antrenați și trebuie să le oferi încredere, pentru că tot ce ei își doresc este să ajungă cu bine la destinație. În plus, odată cu acest accident, sistemele de zbor au primit mai multe îmbunătățiri, astfel încât avioanele să fie mai sigure și mai rezistente la astfel de situații.

Părerea mea despre acest film este una foarte bună, pentru că am avut ocazia să văd cum a reușit acest pilot, Sully, să aterizeze un avion pe apă, într-o situație absolut critică, salvând toți pasagerii și însoțitorii de bord. De asemenea, în film veți putea vedea ce s-a întâmplat după această experiență, situațiile la care a fost supus pilotul erou și modul în care acesta le-a depășit.

Cu siguranță Sully va rămâne mereu în amintirea celor 155 de oameni din zborul 1539, precum și a lumii întregi.

Filmul este distribuit de Freeman Entertainment și îl puteți vedea în cinematografele Cinema City.

PS: Ca de obicei, dacă te-am convins să vezi filmul, aștept părerea ta într-un comentariu. Thanks!